
Názov projektu: Enviroučebňa
Názov príjemcu: Základná škola s materskou
školou Milana Kolibiara Detvianska Huta 369
Výška poskytnutej dotácie: 19 080 EUR
Rok poskytnutia dotácie: 2024
Tento projekt bol zrealizovaný s podporou
Environmentálneho fondu

Hlavný prínos projektu:
- je zabezpečiť u všetkých žiakov, poslucháčov a detí, ktorí budú navštevovať enviroučebňu
súlad myslenia, cítenia a zodpovedného správania sa k prírode, k svojmu okoliu a k sebe
- využívať nové metódy vzdelávania pomocou využívania didaktických prostriedkov, prezentačnej techniky a učebných pomôcok s cieľom zabezpečenia envirochápania.
Cieľová skupina: predovšetkým žiaci základnej školy, deti materskej školy, deti školského klubu detí, žiaci krúžkovej činnosti ale aj účastníci letných, jazykových táborov, Letnej škôlky...
Do jedinečnej zelenej enviroučebne sa zmestí naraz až 30 žiakov. Žiaci tu budú tráviť hodiny, prírodovedy, vlastivedy, geografie, fyziky, matematiky ako aj iné predmety, ktoré budú vyučované v príjemnom prostredí. Učebňa bude slúžiť aj na krúžkové aktivity a oddychové činnosti pre materskú školu, školský klub detí.
Slovná zásoba z cudzích jazykov použitá priamo na predmetoch okolo nás, výpočet plochy, či určenie rozmerov predmetov odhadom a meraním, určovanie svetových strán, je len niekoľko možností ako môže vyzerať výučba v nových priestoroch. Realizáciou aktivít projektu žiaci získajú nielen nové priestory, ale otvoria sa im aj nové možnosti získať praktické celoživotné zručnosti, ktoré sa v obyčajných laviciach a bez názorných pomôcok nenaučia. Realizovaním projektu sa budú vytvárať nové možnosti na zážitkové a emocionálne učenie v prirodzenom prostredí, v neformálnej atmosfére, prepájaním viacerých predmetov v kontexte a tak, ako je to v prírode – bez hraníc.

Na prírodovedných predmetoch sa žiaci najlepšie učia pozorovaním a experimentovaním. Správne vybavenie učebne učebnými pomôckami ako sú mikroskopy, mikroskopické a biologické preparátypomôžu žiakom lepšie pochopiť náročné ekologické problémy. Vďaka pomôckam ako sú modely napr. rastlinnej bunky, model kvetu, štruktúry listov, kostry žaby a vtáka v plexiskle si žiaci už nebudú musieť predstavovať , ale skutočne vidieť. Jedinečná možnosť sa žiakom naskytne využívaním merača energie na meranie sily vetra a meteostanice a tak sa môžu plnohodnotne vnoriť aj do tajov meteorológie zážitkovou formou.
